dilluns, 27 de desembre del 2010

Informe de grup de taula Rodona

La nostra taula rodona tractava de la reforma laboral.
I el nostre grup format per la Berta, la Rocío,la Maria,la Vanesa,i jo(la Sílvia).
Vam fer un recull de totes les taules rodones amb un informe amb els aspectes positius i negatius de totes les taules rodones on vam estar convidats.
A continuació us posaré l'informe que vam realitzar totes cinc.

AUTOAVALUACIÓ TAULES RODONES
Les taules rodones són un bon recurs per treballar aspectes com l’exposició oral i corporal davant d’un públic.
També ajuden a informar-se sobre un tema que potser era desconegut per molts de nosaltres. Informar-se sobre un tema implica una recerca i selecció de la informació que posteriorment s’ha de saber exposar.
Per fer una autoavaluació general de les taules rodones hem tingut en compte els següents aspectes.
  • Aspectes discursius
  •           Aspectes d’oratòria
  • -      Aspectes organitzatius
Pel que fa als aspectes discursius tots els grups s’han ajustat al tema i han fet una bona exposició dels arguments, encara que de vegades entre els membres de la taula és repetien les idees. Aquest punt és important ja que l’objectiu de la taula rodona és que cada membre exposi unes idees diferents i amb pes.

Dos exemples que podem relacionar amb el que hem comentat anteriorment són “ La televisió educa?” com un exemple a seguir i per contra “La diversitat a l’aula” on hi havien postures diferenciades.

Per altra banda, una altra característica que volem destacar és la utilització de referències que gairebé ningú ho ha fet, si que s’han utilitzat proves documentades en la majoria dels grups com és el cas del grup de les “Propostes educatives”.
L’audiència ha tingut un paper important durant totes les sessions de taules rodones perquè ha participat de forma activa, gràcies a les preguntes que s’han generat al final de cada taula rodona.

Deixant de banda aquest aspecte, passem a valorar els aspectes d’oratòria.
La majoria dels grups han utilitzat un llenguatge col·loquial i amb poca serietat, atès que moltes vegades trencaven el clímax del que s’estava fent.

N’és un exemple la taula dels “llibres digitals i llibres de text”.

En l’aspecte de fer servir el llenguatge no-verbal no podem especificar com s’ha fet. Creiem que tant han hagut taules que han fet una bona utilització com altres que no han originat al públic per la simple raó de no utilitzar aquest llenguatge.
El darrer punt, els aspectes organitzatius, en general tots els grups han fet una bona planificació del tema. Hem vist que a les taules rodones els companys contribuïen millor els nervis. Al ser una exposició en grup facilita l’autocontrol d’un mateix, ja que és sent més recolzat davant d’un públic.

Per concloure, podem generalitzar que les taules rodones s’han basat molt en opinions personals sobre el tema tractat i s’han oblidat dels papers que havien d’adquirir cada membre del grup. Això ha provocat que alguns grups s’hagin contradit entre ells.

Tot i això, com ja hem dit, considerem que ha estat una experiència enriquidora.
Per una banda, hem aprofundit sobre un tema i l’hem conegut i per l’altra ha estat una experiència més de cara al públic.
 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada