En l'activitat d'avui consta de visitar un centre educatiu escolar representatiu.
L'activitat la realitzem en grups de 15-20 persones acompanyats per una tutora.
L'objectiu d'aquesta activitat és conèixer centres educatius amb un clar interés pedagògic i adquirir una visió panoràmica de diverses tradicicions pedagògiques.
A mi em va tocar visitar l'escola Dolor monserdà situada a l'avinguda vallvidriera.
Aquesta escola estava situada en una zona amb un nivellsocioeconòmic bastant alt.
La metodologia de treballar en gairebé totes les assignatures era sense llibre menys en matemàtiques que necessitaven un llibre per a tenir un petit guió.Donàven molta importància a la música.
Els nens a l'aula estaven distribuits en forma de U i la professora tenia un contacte molt proper amb ells, cada cop que discutien o s'enfadaven per tonteries feien un petit debat o posaven normes per a que no sorgís aquets conflictes, aquestes normes les penjaven a les classes i d'aquesta manera n'eren conscients i els hi feia reflexionar.
És una escola on segueix un programa amb l'estranger hi així estudien els mateixos objectius amb els diferents païssos d'europa, és una escola on donen molta importància al reciclatge i al medi ambient.
La relació de l'escola amb la família és molt propera, ja que tres cops a l'any es reuneixen i fan activitats mestres alumnes i families.A banda d'aquestes activitats n'hi ha una que em va cridar molt l'atenció.
Un cop a l'any sobretot en els cursos del mes petits venien els avis d'un nen de la classe per a ensenyar a la resta a fer una activitat o a explicar una història, per així compartir les diferents experiències amb la resta de nens de la classe, i finalment tots junts berenaven coca i xocolata, d'aquesta manera la classe és convertia d'una manera més familiar.
Els nens en plàstica o en expressió corporal seguin unes pautes feien treball cooperatu, s'havien de posar d'acord per a realitzar un dibuix i deixaven anar la seva creativitat compartida amb el seu company.
Cada setmana o cada dos setmanes els nens havien d'explicar una cosa que havien fet el cap de setmana i d'aquesta manera l'esplicaven en format de notícia i la penjaven a la classe per a compartir-la amb la resta de companys.
A l'hora de la metodologia sense llibres és més difícil per a la professora , però està comprovat que sense adonarse'n els nenes estan estudiant més d'uan assignatura en una sola classe i al ser ells els protagonistes del que la profe els hi ensenyen, s'involucren més en les activiats de la calsse.
En la meva opinió penso que totes les escoles haruien de ser com aquesta, per així aconseguir que els nens canvièssin l'actitud d'una manera més motivada sobre apendre.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada