L'activitat d'avui és passar un dia amb un estudiant de tercer curs de magisteri que està en pràctiques en una escola.
L'estudiant ens presenta l'escola i ens explica la seva experiència de pràctiques escolars.
L'objectiu d'aquesta activitat és conèixer que són les pràctiques en escoles com a estudiants de magisteri de primària.
Ha seminari vam fer una serie de preguntes que le shaviem de contestar segons l'experiència viscuda.
Faré un petit resum d'aquesta experiència viscuda.
A nosaltres ens va tocar una petita escola situada a Reina Elisenda, anomenada Betania Patmos.
Aqui he aportat un petit mapa on esta situada l'escola.
Les distribucions de les aules dón tres files de sis persones en cada filera, utilitzem llibres normals i tenen una pissara normal i una digital.Tots fan la mateixa activitat però en cinquè de primària hi ha un nen que és cec i en guillem (noi de tercer curs en pràctiques) li diu les notes que ha de tocar amb la flauta i d'aquesta manera segueix molt bé el ritme de la classe.El col.legi està situat en una zona on la classe socioeconòmica es bastant alta.
El mestre participa molt amb els alumnes per explicar la classe, demana opinions i fa que siguin ells els protaggonistes del que la mestra vol explicar.La relació amb el mestre-alumne és oberta, el mestre es preocupa pels alumnes i està atent a les seves actituds.
Tots els nens ja estan asseguts a la calsse abans de que arribi la mestra, amb les bates posades i la mestra passa llista i ells contesten Bon dia.
Els mestres fan claustre per cicles, cada dijous dos hores.
Els nens tenen una actitud relaxant i tenen molt de respecte per la professora, s'ajuden bastant entre ells però els hi costa més quan son nens i nenes, perquè els hi fa més vergonya.
L'escola ewstà molt ben equipada, tenen un aula de música amb bastant material, un aula d'informàtica amb ordinadors nous un gimnàs i finalment una gran piscina al mateix recinte de l'escola.
La música en aquesta escola la treballen amb diferents dances, sense llibre i amb molta participació per part dels alumnes.
L'estada en un dia de pràctiques a l'escola em van sobtar diferents aspectes.
Els alumnes a l'hora d'entrada al col.legi ho feien sols i quan arribaven i mentre esperaven a que arrivés el mestre es posaven la bata i llegien un llibre que portaven de casa per a estones lliures en classe.
Cada cop que la professora castigava a un nen li preguntava si creia que el castig que li havia posat el trovaba just o si no era convenient el càstig, d'aquesta manera els nens reflexionaven.
Al parlar de diferents temes, cada nen podia aportar la seva opinió personal o viscuda familiarment.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada